onsdag 6. februar 2008

Analysering av andre blogger

Vi har fått oppgave om å analyser tre forskjellige blogger og si hva vi synes om de. Dette er de tre bloggene jeg har valgt: http://www.vgb.no/341 , http://www.oslostil.com/ og http://javielsker.blogspot.com/.

Jeg skal først si litt om den jeg likte best. Det kan hende det har noe med hva som var selve innholdet i bloggen, men jeg velger å ikke overse det. Den jeg likte best var oslostil. Den var veldig enkel å finne fram på. Det var lite tekst på forsiden som gjorde at hodet ikke ble bombandert med tekster og lenker(som på spesielt en av de andre bloggene) og designet var kult og litt morsomt. Jeg likte at det var et stort bilde på forsiden, det gjorde at jeg automatisk ville surfe videre på denne siden.

Den andre bloggen var Petter Solberg sin blogg. Den likte jeg og veldig, men ikke så mye som den første fordi for meg var innholdet mindre interessant. Men den var veldig oversiktlig. Helt på toppen var det et bilde av Solberg sånn at man skjønte hva og hvem den handlet om. Under det var det forskjellige bokser som var plassert ved siden av hverandre. Hver boks hadde en overskrift som fortalte hva som var inni boksene. Det var lett å forstå oppsettet og det var lett og finne det man ville finne. Designet var friskt, men også bil fokusert da det var mange bilder av biler og Petter Solberg(selvfølgelig).

Den siste bloggen var om jakt. Den var nokså uoversiktlig og det var vanskelig å finne fram. Etter et par minutter gikk det greit, men jeg vil tro at meningen er å fange leserens oppmerksomhet på sekundet. Så denne bloggen falt ikke i smak hos meg. For det første har jeg ingen interesse av å lese om jakt. Og det gjorde også et negativt inntrykk på meg, når det var utallige lenker og skrift som var på forsiden. Denne bloggen var ikke helt på trynet rotete. Men i forhold til de to bloggene over, var den ganske rotete.

Det jeg har kommet fram til er vel at jeg liker det oversiktelig(som mange andre), og enkelt. Det skal være lett å finne fram og ikke alt for mye tekst på en gang.

Takk for meg for denne gang! :-)

1 kommentar:

Ingunn sa...

Ryddig og greit. Hva med et bilde også?